دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
وزیر آموزش و پرورش درمورد تعطیلی مدارس در مناطقی که شیوع کرونا بالا است، گفت: تعطیلی مدارس منوط به تصمیم‌ ستاد ملی مبارزه با کروناست. طبق مصوبه اخیر این ستاد به پیشنهاد وزارت بهداشت و کشور در مناطقی که شیوع ویروس کرونا حاد است اختیاراتی برای تعطیلی مدارس به آنها داده شد.

به گزارش آوای خزر، محسن حاجی میرزایی افزود: شبکه شاد یک نرم افزار بومی است که باید ۵۵۰ هزار کلاس درس را مدیریت کند، ممکن است در برخی مواقع این شبکه دچار مشکل شود.

وی ادامه داد: با این شبکه باید کمی مدارا کرد تا از حجم مشکلات کاسته شود. در یک هفته آینده مسایل مربوط به شاد حل می شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره توزیع سیم کارت شاد گفت: قرار نبود آموزش و پرورش این کار را انجام دهد، برخی اپراتورها مدعی بودند که می‌توانند سیم‌کارت شاد را تولید کنند اما در حال حاضر وزارت ارتباطات با محدودیت شماره روبرو است.

حاجی میرزایی یادآور شد: تدابیری در وزارت ارتباطات برای ارایه سرویس‌های ایمن اندیشیده شده تا بسته‌های ایمن به خانواده‌ها عرضه شود.

اختیار تعطیلی مدارس در مناطق حاد کرونا به وزارتخانه‌های بهداشت و کشور تفویض شد

وی همچنین درمورد تعطیلی مدارس در مناطقی که شیوع کرونا بالا است، گفت: تعطیلی مدارس منوط به تصمیم‌ ستاد ملی مبارزه با کروناست. طبق مصوبه اخیر این ستاد به پیشنهاد وزارت بهداشت و کشور در مناطقی که شیوع ویروس کرونا حاد است اختیاراتی برای تعطیلی مدارس به آنها داده شد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: این وزارتخانه موظف است انواع روش‌های آموزش را پیش‌بینی کند و در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

وی افزود: آموزش و پرورش حضور دانش‌آموزان در مدارس را اختیاری اعلام کرده است. حضور دانش آموزان در مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد؛ از این رو، خطر حضور آنها در مدارس بیشتر از مکان‌های دیگر در اجتماع نیست.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تاکنون گزارشی از خطر کرونا در مدارس وجود نداشته است. آموزش و پرورش، خانواده، مدارس و دانش‌آموزان همه باید مراقب سلامت فرزندان خود باشند.

حاجی میرزایی گفت: اگر ستاد کرونا تشخیص دهد که حضور دانش آموزان باید محدود شود که البته هم‌اکنون هم تنها ۲۰ درصد در مدرسه حضور دارند، آموزش و پرورش بر اساس تصمیم ستاد عمل می کند.

وی خاطرنشان کرد: تمام مدارس در هر صورت باز هستند؛ چراکه مدارس و معلمان حلقه اتصال با دانش آموزان بوده و فعالیت‌های شبکه شاد باید در مدارس مدیریت و کنترل شود تا از فعالیت‌های تحصیلی دانش آموزان اطمینان حاصل شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار